loading...
تور ترکیه ارزان
نیما بازدید : 19 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

خیابان مسگران :

خیابان مسگران در آنکارا محبوبیت خاصی دارد در آنجا میتوانید از اشیای جالب قدیمی و جدید را، علاوه بر اشیای مسی، جواهرات، فرش، لباس، عتیقه جات و کارهای سوزن دوزی شده خریداری کنید.با رفتن به بالای تپه به سمت دروازه ارگ، می‌توانید مغازه‌های جالب بسیاری را ببینید که ادویه جات، میوه‌های خشک شده، آجیل و هر نوع محصول دیگری را می‌ فروشند.مراکز خرید مدرن بیشتر در کیزیلای و در خیابان تونالی هیلمی واقع در چانکایا یافت می‌شوند. این منطقه شامل بازار مدرن کاروم و همچنین برج آتاکوله در چان کایا می‌باشد.

نیما بازدید : 15 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

برج دختر :

برج دختر در نقطه ای از دریا جایی که دو قاره آسیا و اروپا به یکدیگرمنتهی می شوند قرار دارد،قلع دختر با موقعیت و شکوه بی نظیر و قدمت تاریخی بیش از 2500 سال ، داستانها و حکایتهای بسیاری دارد که سالهاست بین مردم رواج دارد . در این جزیره برای اولین بار در زمان یونانی ها یک مقبره ساخته شد. در زمان امپراتوری بیزانس یک بنای دیگر نیز ساخته و بعنوان ایستگاه کنترل گمرک دریایی استفاده شد. در زمان عثمانی ها این قلعه بعنوان دکل نگهبانی استانبول بکار گرفته شد. بعدها از آن به عنوان تبعید گاه و یا جزیره قرنظینه استفاده شد. اما از صدها سال پیش بعنوان «فانوس دریایی» که یکی از وظایف اصلی و مهم این برج است بکار گرفته شد ، تا اینکه بعد از 2500 سال یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در ترکیه بنام حام اوغلو این قلعه را بشکل امروزی مرمت و بازسازی نمود و برای اولین بار مردم عادی توانستند به این جزیره آمده و از این برج بازدید کنند برجی که برای مردم بصورت سمبلی از افسانه ها در آمده و اشعار عاشقانه بسیاری جای گرفته بود . داستان ها و حکایت های بسیاری برای این برج گفته میشود برجی که تصاویر بسیاری از آن کشیده و در منازل و مغازه ها و مکانهای عمومی نگهداری میشود تاریخچه: معماری این برج به ۳۴۱ قبل از میلاد بر میگردد. در این تاریخ فرمانده و کاپیتان "Chares" برای همسرش مقبره یادبودی با ستون های مرمر ساخت. بعد ها در سال 410 قبل از میلاد از قسمت سرای بورنو Seraglio Point/Sarayburnu تا قسمتی که امروز قلعه قرار دارد، زنجیر کشده و به این ترتیب ورود و خروج به این تنگه کنترل میشد و در حقیقت بعنوان گمرک بکار گرفته میشد. سال 1110 بعد از میلاد اولین پایه های بنا (برج) ساخته شد. دستور ساخت برج توسط «امپراتور مانوئل کامنوس "Manuel Comneos" داده شد. از این برج در زمان فتح استانبول (بدست فاتح سلطان محمد) بعنوان برج مراقبت استفاده شد. پس از 1453 به منظورهای مختلفی از این برج استفاده میشد.
دسته موزیک (نظامی) در این برج ساکن شده و مارش استفلال (سرود ملی) را مینواختند. این قلعه بر اثر زلزله سال 1509 آسیب دید و طی سالهای بعد دوباره مرمت شد. علاوه بر آن فانوس دریایی (چراغ) نیز به آن اضافه شد تا کشتی ها بتوانند مسیر خود را پیدا کنند. در این زمان هم قلعه ای ایجاد شده بود و هم داخل آن برج قرار داشت حتی داخل این برج سارینچ Sarınç ساخته شد. (آب انبار زیر زمینی که آب باران را در خود ذخیره میکرد). بعد از آن این برج در سال 1719 بر اثر آتش سوزی که در سیستم روشنایی فانوس برج ایجاد شده بود بکلی سوخت. سال 1725 یکی از استادان معماری تورک از شهر «نوشیهر Nevşehir بنام «داماد ابراهیم پاشا» دوباره این برج را با کمی تغییر باز سازی کرد.
در سال 1830 با شیوع «وبا» در شهر اینجا بعنوان بیمارستان و قرنطینه بکار گرفته شد. پس از فروپاشی امپراتوری بزرگ عثمانی دوباره از این برج برای مقاصد نظامی و مراقبت از شهر استفاده و توپهای زیادی را به این جزیره فرستادند. سالهای بعد خطاط معروف راکیم Rakim روی مرمر سمبل و نشانه «سلطان محمود دوم» را خطاطی نمود. 1857 دوباره بعنوان «فانوس دریایی» از این برج استفاده شد تا اینکه در سال 1920 سیستم روشنایی اتوماتیک به این قلعه آورده شد. 1944 دویاره مرمت و بازسازی این بنا صورت گرفت. 1959 این جزیره و قلعه به «ارتش» واگذار و به ایستگاه رادار نظامی تبدیل گشت. در سال 1982 به مدیریت دریانوردی ترکیه واگذار شد. در این مدت در زمان کوتاهی به یکی از انبارهای «سیانور» تبدیل شد. در نهایت در سال 1992 این برج به بخش خصوصی واگذارشد تا به عنوان یک پایگاه گردشگری از آن استفاده شود.

نیما بازدید : 6 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

استان آنکارا :

استان آنکارا در شرق فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع 850 متری از سطح در یا قرار دارد این استان استپی حاصلخیز است که اکثر زمین های آن زیر کشت گندم قرار گرفته و نواحی شمال شرقی آن پوشیده از جنگل است. استان آنکارا از شمال با استان های چانکیری و بولو از غرب با استان اسکی شهیر و از شرق با استان کر شهیر هم مرز است. تاریخ این منطقه به عصر برنز و تمدن هایتی ها بر میگردد که ابتدا در هزاره دوم قبل از میلاد هیتیت ها در قرن دهم قبل از میلاد فرنگی ها و سپس لیدیا ای ها و فارسها بر آن حاکم شدند. بعد از فارسها غلاطیه ای ها بر آنکارا تسلط یافتند و اقوام سلت اولین کسانی بودند که در قرن سوم قبل از میلاد شهر آنکارا را پایتخت خود قرار دادند. نام آنکارا در زمان حاکمیت این قوم انکیرا به معنی لنگر بود که یکی از قدیمی ترین کلمات در زبان سلتی های دریا دوست به شمار می آمد. این شهر سپس به دست رومی ها و حکام روم شرقی افتاد. سلطان آلپ ارسلان سلجوقی بعد از فتح مالازگیرت در تاریخ 1071 میلادی آناتولی را برای سکونت اقوام ترک انتخاب کرد و در سال 1073 آنکارا را که موقعیت مهم نظامی و منابع طبیعی فراوان داشت ، به تسخیر خود در آورد. این شهر در زمان تسلط رومی ها مرکز مهم فرهنگی ، بازرگانی و هنری به شمار آمده و در زمان عثمانی ها نیز به مرکز مهم بازرگانی در مسیر کاروانهای سفر کرده از ناحیه شرق تبدیل شد. اوایل قرن نوزدهم از اهمیت این استان کاسته شد. اما بعد از انتخاب آنکارا به عنوان مقر اصلی اداره جنگ آزادی بخش توسط مصطفی کمال آتاتورک رهبر ترکیه نوین این شهر به یکی از مراکز مهم تبدیل شد. با توجه به نقش مهم آنکارا در جنگ آزادی بخش و موقعیت استراتژیک این شهر آنکارا در تاریخ 13 اکتبر 1923 به عنوان پایتخت جمهوری جدید ترکیه معرفی گردید.

نیما بازدید : 8 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

غار كارائین - آنتالیا

یكی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا غار كارائین است كه در فاصله 30 كیلومتری شهر آنتالیا شرق كوه چان قرار دارد. از خصوصیات در خور توجه این مكان تعلق آن به دوران پارینه سنگی می باشد. غار كارائینی از جمله قدیمی ترین مكانهای سكونت انسانها در كشور تركیه می باشد. این مكان دارای یك ورودی مجزا است كه با نور خورشید روشن می شود كه در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد. در داخل موزه كوچك كه در كنار درب ورودی این غار قرار دارد برخی از آثار باستانی كه قدمت آنها به 160.000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد وجود دارد. ویرانه های شهر ترسوس با قرار گرفتن در بلندای یك فلات 1050 متری در ناحیه غربی كوهستان گوللوك از جمله نقاط دیدنی دیگر این منطقه است. كوهستان گوللوك داخل پارك ملی م- ت گلوك واقع در شمال غربی شهر آنتالیا قرار گرفته است. ابنیه تاریخی این شهر در حصار چشم اندازی بدیع و زیبا قرار گرفته است. در بخش ورودی این پارك موزه طبیعی حیات وحش نیز قرار دارد.

نیما بازدید : 6 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

غواصی در آنتالیا :

در ترکیه شهر آنتالیا مراکز غواصی فراوانی وجود دارد و اگر یک غواص حرفه ای هستید و می خواهید دنیای زیر آب های فیروزه ای آنتالیا را کشف کنید، این فرصت را از دست ندهید.

نیما بازدید : 8 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

میدان تاکسیم استانبول :

تاکسیم یک محله مدرن و شلوغ در بخش اروپایی استانبول است. رستوران ها و کافه های باکلاس و هتل هایی همچون جیلان اینترکانتیننتال و گراند هایت استانبول، در این محله واقع اند. فست فود خور ها هم می توانند در این محله سراغ برگر کینگ بروند.

ساختمان جمهوریت در بخش غربی این میدان واقع است که به یاد جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ ساخته شد.

نیما بازدید : 27 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

شهر زانث :

زانث نام شهری باستانی در لیکیا است که امروزه کاش نامیده می‌شود و در استان آنتالیا، ترکیه جای گرفته است. رودی به هم این نام در آن جا روان است. از سال ۱۹۸۸ یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی یاد داشته است. در زمان کوروش بزرگ پارسیان به این شهر رو آوردند. کودکان و زنان را در مرکز شهر گرد آورده و آتش زدند؛ از شهروندان جدا از هشتاد خانوار که در سفر بودند، کسی بر جای نماند.

نیما بازدید : 20 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

شهر فاسلیس :

این منطقه با ۳ بندرگاه خود در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب کمر ترکیه قرار دارد. این بنا در گذشته بعنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری بشمار می آمده است. ویرانه های باقیمانده از قناتها ، بازارها ، حمام ها . تآترها و دروازه ها دریان و قبرستان خود نشان از اهمیت تاریخی این شهر دارد. از بندرگاه جنوبی در منطقه Phaselis می توان منظره زیبای Mt.Tahtalı را بخوبی مشاهده کرد. ساحل شنی و محدوده آبی محافظت شده و آرام این منطقه محلی است امن برای شنا کردن.

نیما بازدید : 10 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

بنای یادبود آتاتورک ازمیر نمادی از آزادی :

در مرکز میدان جمهوریت Cumhuriyet Meydanι , بنای یادبودومجسمه ای از آتاتورک نشسته برروی اسب رو به دریا قراردارد.این بنای بسیار زیبای ازمیر در سال 1933 به منظور گرامیداشت یاد وخاطره ی آزادسازی ازمیر توسط نیروهای ترکیه افراشته شد.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 430
  • بازدید کلی : 3,146