loading...
تور ترکیه ارزان
نیما بازدید : 27 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (3)

پارک آبی آکوالند و دولفین لند :

پارک آبی آکوالند و دولفین لند از معروف ترین پارکهای آبی ترکیه است و در شهر آنتالیا و ساحل کونیالتی قرار دارد.این پارک آبی با امکانات فراوانی که دارد توریست های بسیاری از سراسر جهان را به خود جلب نموده است .

نیما بازدید : 9 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

چطور مي توانيد به آلانيا سفر کنيد ؟

در حال حاضر براي مسافرت به آلانيا مي بايست از فرودگاه آنتاليا استفاده کنيد که در فاصله 135 کيلومتري از شهر آلانيا قرار دارد و مسير بين فرودگاه و آلانيا را به صورت زميني طي کنيد . در فصل تابستان پرواز هاي چارتر مستقيم به فرودگاه آنتاليا برقرار مي باشد و در تمام طول سال نيز پرواز هاي داخلي از استانبول و آنکارا به آنتاليا برقرار مي باشد .

به علاوه فرودگاه قاضي پاشا که در فاصله 30 دقيقه از شهر آلانيا قرار دارد نيزافتتاح گرديده است در حال حاضر هواپيمايي پگاسوس پرواز داخلي بين فرودگاه سابيها در بخش آسيايي و فرودگاه قاضي پاشا برقرار نموده است

نیما بازدید : 20 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شهر باستانی آنتالیا :

شهر باستانی Aspendos آنتالیا در فاصله ۴۷ کیلومتری شرق آنتالیا و در فاصله ۲۷ کیلومتری غرب ساید واقع شده است. Aspendos در ضلع شمالی دریای مدیترانه و در فاصله ۴ کیلومتری از ساحل آن قرار دارد. قدمت این شهر به هزار سال قبل میلاد باز می گردد. در قرن پنجم قبل از میلاد، این شهر تبدیل به مهمترین شهر پامفیلیه شد.

نیما بازدید : 12 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بندر قلعه كاله ايچی - آنتالیا :

بندر داخل قلعه كاله ايچي در عين حال كه يك مركز تفريحي به شمار مي آيد يكي از جالب ترين بندرگاهها در تركيه نيز محسوب مي شود. در اين بندرگاه در كنار فروشگاه ها، كافه ها و رستوران ها خدمات و وسايل مورد نياز ورزش مفرح قايقراني من جمله قايق بادباني هم ارائه مي گردد. در اين منطقه صبح هنگام مي توانيد قايق سواري کرده و عصرها از امكانات ديگر استراحتگاه استفاده نمائيد.

ديوارهاي قديمي شهر در شب هنگام با درخشش فوق العاده زيبا خود فراهم كننده محيطي مملو از آسايش و آرامش براي شما خواهد بود.

از ديگر ديدنيهاي اين شهر سراميك هاي 2 رنگ آن است كه متعلق به دوران بين سالهاي 8500 – 5400 مي باشد.

نیما بازدید : 40 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بازار روز بدروم :

صبح سه شنبه زمان خوبی برای بازدید از بدروم است. بازار هفتگی در جریان است و مردم برای خرید به سوی این بازار می شتابند. در این بازار می توانید انواع کالاهای تقلبی و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازی، کیف و چیزهای دیگری بخرید که برند اصل نیستند، ولی بسیار شبیه به اصل هستند. همچنین می توانید از دستفروش ها خوراکی هایی مثل تخم مرغ، سبزیجات و گل های خشک و علفی جات بخرید. فروشندگان محصولات مزرعه خود را برای فروش به این بازار می آورند، اغلب آنها زنانی هستند که لباس محلی پوشیده اند.

نیما بازدید : 12 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مرکز توریستی بدروم :

بدروم یک مرکز توریستی است بیشتر درامد این شهر از این صنعت است . صنایع دیگری نیز در این شهر وجود دارد. ساخت قایقها به مدل کرجی در کارخانه کشتی سازی ایچملر که اکنون نام آن به شهر بودروم عجین گشته ، همانند گذشته ادامه دارد.در این تاسیسات که خود به اندازه کارخانه می باشد با تکنولوژی مدرن کشتی های تفریحی بادبانی بسیار لوکس بطول 30 متر تولید می شود . در بودروم یک لنگرگاه کشتی به ظرفیت 275 کشتی قرار دارد . همچنین در 12 منطقه نیز خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری کشتی ها انجام میگیرد.صنایع دستی ، کشاورزی و نساجی از دیگر صناعی این منطقه است.

نیما بازدید : 15 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل ایسکیل ترکیه آنکارا :

این هتل ترکیه دارای 122 اتاق می باشد. همچنین دارای اتاق جلسه کاملا مجهز است. از امکانات تفریحی این هتل میتوان به سونا ، حمام ترکی و بخار ، حمام ترکی ، استخر سرپوشیده برای تمام فصل ها میباشد. این هتل برای معلولین نیز دارای اتاق و امکانات ویژه میباشد و سوئیت مخصوص برای تازه عروس ها. دیگر امکانات این هتل شامل خانه داری، امکانات جلسه و ضیافت ، لباسشویی ، خشکشویی ، صبحانه در اتاق ، خدمات کفش و واکس و فکس و کپی میباشد . از دیگر خدمات نیز میتوان رستوران ، پذیرش شبانه روزی ، اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور ، پذیرش و تحویل سریع ، گاوصندوق ، تهویه و بار را میتوان نام برد.

نیما بازدید : 13 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پارک Gulhane استانبول :

پارک Gulhane استانبول که مجاور قصر Topkapi است، یکی از چند فضای سبز بی نظیر این شهر به شمار می آید. سایه درختان بلند چنار بر فراز سنگفرش پیاده روای که با چمن احاطه شده و گل های زینت بخش آن، این پارک را به مکانی برای آسایش ساکنین این منطقه و گردشگران استانبول تبدیل کرده است. تا انتهای پارک پیاده روی کنید تا شاهد چشم انداز بی نظیری از تنگه بُسفر و دریای مرمره باشید.

نیما بازدید : 128 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دهکده توریستی اولودنیز :

دهکده توریستی اولودنیز در ساحل جنوب غربی دریای اژه ترکیه واقع شده است. در دهانه این شهر که یک تالاب آبی رنگ است، خلیج شنی دنجی وجود دارد. این ساحل به خاطر رنگ های آبی آن معروف است و یکی از مناسب ترین ساحل های ترکیه برای عکاسی است. اولودنیز به خاطر چشم اندازهای پانورامیک منحصر بفردش برای پاراگلایدر در دنیا معروف شده است.

نیما بازدید : 18 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آداب و رسوم ترکیه

يكي از اين اماكن «قلعه وان » در استان وان كنار درياچه وان است . اين قلعه عظيم در بالاي كوه قرار گرفته است و امروزه به شكل مخروبه يي است كه ستونهاي عظيم و ديوارهاي سربه فلك كشيده آن ، چشم هر بيننده يي را به خود جلب مي كند. مقام ابراهيم هم يكي ديگر از اماكن ديدني تركيه است كه اين محل در واقع چاهي است كه مردم معتقدند شفابخش است . در مقام ابراهيم يك ساختمان زيباي توريستي و زيارتي بنا شده است كه محل سكونت مسافرين است . جالب است بدانيد پرچم كشور تركيه يك پرچم قديمي است كه در روي رنگ قرمز آن يك هلال ماه و يك ستاره سفيدرنگ ديده مي شود. عامه مردم تركيه در موردهلال روي پرچم چنين مي گويند: «در سال 339 پيش از ميلاد، فيليپ پدر اسكندر مقدوني قصد حمله و كشورگشايي داشت كه درخشش شديد هلال ماه در شب ، فيليپ را ناكام كرد و وي موفق به تصرف نشد. هلال ماه سمبل امپراتوري بيزانس بود و بعدها نيز امپراتوري عثماني آن را بر پرچم خود حفظ كرد. در اواسط قرن نوزدهم ستاره يي به پرچم تركيه اضافه شد كه الهام گرفته از سوره «طارق » قرآن كريم است و فضاي آن ستاره بامدادي است . خالي از لطف نيست كه بدانيد سالها جشن گرفتن نوروز براي مردم كردتبار تركيه قدغن بود. اما چند سالي است كه اين جشن آزاد شده و مردم اين منطقه براحتي به استقبال بهار و نوروز مي روند. آنها با برگزاري اين جشن از هويت فرهنگي و ملي خويش پاسداري مي كنند. اگرچه اكثريت مردم تركيه را مسلمانان تشكيل مي دهند اما دولت اين كشور يك دولت سكولار است . به همين علت در موسم ماه مبارك رمضان رستورانها در طول روز باز است . گرچه مسلمانان به احترام اين ماه مبارك ، رستورانهاي خود را تا موقع افطار مي بندند اما هيچ كس در بستن يا بازگذاشتن رستورانش مجبور نيست . در تركيه رسم است كه مسلمانان با كباب تركي و چاي روزه خود را بگشايند و خريد و فروش در بازارهاي تركيه تا سحر ادامه دارد. در اين ميان شبكه هاي تلويزيوني هم بيكار ننشسته و اقدام به پخش برنامه هاي جذاب و مفرح مي كنند.

نیما بازدید : 102 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل کارپه دیم در ازمیر :

در هفتاد کیلومتری مرکز ازمیر و پنجاه و پنج کیلومتر با فرودگاه ازمیر و چهل و پنج کیلومتری کوش آداسی واقع شده است.هتل در ساحل دریا و دارای ساحل اختصاصی میباشد.هتل کارپه دیم دارای صد و هفتاد اتاق دولوکس،دوازده سوئیت،دویست و هشت اتاق خانوادگی،هشت ویلای vip،صد و چهار اتاق استاندارد میباشد

نیما بازدید : 6 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)


این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

 

نیما بازدید : 86 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جزیره زیبای مارماریس :

خط ساحلی زیبای مارماریس با مردم دوست داشتی مارماریس، غذاهای تازه و خوشمزه، نوشیدنی های محلی ای که به راحتی می تواند در برابر باغ های انگور بسیاری از کشورهای اروپایی به رقابت پردازد.مارماریس تابستان طولانی و هوای خوب دارد، در مارماریس عملاً بین ماه مه و اواخر پایانی ماه اکتبر برای مسافرت بهترین زمان است. چندین کشور جهان دارای چنین تنوع فرهنگی مانند ترکیه می باشد. عرصه ای بیش از دو قاره که ترکیبی از شرق، غرب و مشرق زمین امروزی با روم شرقی باستان، عثمانی، روم و امپراتوری های فارسی است. ترکیه در کلاس خاصی خود را قرار داده است.

نیما بازدید : 7 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مرکز خرید کوش آداسی :

یک مرکز خرید معروف به نام كوش واقع در محله کاله ایچی است که سرگرمیهایی نیز برای تمام شب دارد.
در خارج از شهر کوش آداسی در مسیری که به شهر بدروم میروند در ناحیه سوکه آوت لتز است که در آنجا هم میتوانید خرید کنید. فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود 40 دقیقه است. در آنجا میتوانید مارکهایی مثل آديداس ، نايك ، بنتون ، ليوايز را پیدا کنید.
چنانچه با تور به کوش آداسی سفر کرده اید با احتمال قوی آزانس مسافرتی برای شما برنامه بازدید و خرید از سوکه را تدارک دیده است، البته اگر هم غیر از این باشد و اگر تعدادتان زیاد باشد میتوانید از تور لیدر خود درخواست انجام این تور را داشته باشید همچنین دسترسی به سوکه از طریق دل موش ها امکان پذیر است ، البته شما باید 2 کورس دلموش سوار شوید تا به این منطقه دسترسی پیدا کنید. خرید از آوت لت فكتوري بسیار مقرون به صرفه است و در اکثر مواقع بیشتر فروشگاهها تخفیف های با درصدهای بالا در نظر گرفته اند که میتوانید تمامی خرید های خود را از این منطقه انجام دهید.
معمولا یکی دیگر از برنامه های تورهای مسافرتی بازدید یک روزه از شهر "ازمیر" میباشد. در ازمیر نیز پاساژ بسیار بزرگی میباشد که میتوان به فروشگاه زارا در آن اشاره کرد. بهترین خریدهای خود را در سفر به کوش آداسی میتوانید از سکه و ازمیر انجام دهید.

نیما بازدید : 41 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل آوانتگارد استانبول :

هتل آوانتگارد استانبول avantgarde istanbul درجه هتل: درجه هتل موقعیت هتل: منطقه لونت Levent فاصله تا فرودگاه: 28 کیلومتر تعداد و نوع اتاق: دولوکس, سوئیت امکانات هتل: رستوران و بار, استخر سرپوشیده, سالن بدنسازی, سونا و جکوزی, ماساژ, سالن کنفرانس, یوگا, حمام ترکی, آرایشگاه, پارکینگ, لاندری, فروشگاه, کافی شاپ امکانات اتاقها: تلویزیون ال سی دی, ماهواره, مینی بار , حمام, سشوار, صندوق امانات, سیستم تهویه مطبوع, روم سرویس 24 ساعته, یخچال

نیما بازدید : 8 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا :

موزه رادیو و تلویزیون ترکیه در آنکارا در موزه رادیو و تلویزیون ترکیه TRT آثار و ادوات مربوط به دوران آغازین فعالیت رادیو در ترکیه از جمله گرامافون ها و رادیو های قدیمی به نمایش گذاشته شده است. این موزه در ساختمان مرکزی هیات مدیره رادیو و تلویزیون ترکیه در منطقه اورن واقع شده است. موزه رادیو و تلویزیون روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه از 11 صبح تا ساعت 15 باز است.

نیما بازدید : 11 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول :

از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهای تاریخی، در طول سال پذیرای گردشگران از کل دنیا هستند. اکثر این جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هایی مانند بی اوغلو و تاکسیم هم چیزی کم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه مکان هایی هستند که همواره برای گردشگران جذابیت دارد.غذا و خورد و خوراک یکی از اجزای اصلی فرهنگ ترک هاست. در بازارهای استانبول خرید کردن و سوغاتی گرفتن را باید حتمن تجربه کرد.رفتن به یک حمام ترک و آب تنی و ماساژ ترک بسیار لذت بخش خواهد بود.

نیما بازدید : 10 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

برج سرخ آلانیا ترکیه :

برج سرخ دارای بنایی 8 ضلعی که نماد 13 شهر می باشد در بندر آلانیا واقع شده است. ساخت و ساز ساختمان در زمان سلطنت سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین (1KAY QUBADH ) شروع شد و در سال 1226 تکمیل شد. سلطان، معمار تکمیل کننده بنا ابوعلی رها را از حلب سوریه به آلانیا برای تکمیل ساختمان آورد. نام این برج برگرفته از رنگ آجر قرمزی است که در سنگهای بریده شده قسمتهای تحتانیاستفاده شده است. بین جبهه شرقی و غربی این قلعه كه هنوز هم با استحكام زیادی سرپا ایستاده است بواسطه موقعیت محل استقرار آن ، دارای یك اختلاف ارتفاع 2 متری است . این قلعه 8 ضلعی در 5 طبقه و شامل همکف می باشد. از وسط طبقه همكف تا طبقه پنجم یك پلكان وجود دارد . این قسمت كه بعنوان آب انبار مورد استفاده قرار می گرفت ، ستون فقرات قلعه محسوب می گردد. مخزنی در وسط برج وجود دارد که نور خورشید به آن می تابد. این برج به منظور محافظت ازبندر و کارخانه کشتی سازی ازحملات نیروی دریایی و برای مقاصد نظامی در طی قرن ها استفاده شده است. در سال ???? طبقه اول برای بازدید از برج آماده و تبدیل به موزه مردم شناسی شد.

نیما بازدید : 17 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جزیره بیوک آدا :

مشهورترین جزیره استانبول جزیره بیوک آدا یا پرنسس است .جالب است بدانید چیزی که باعث شهرت این جزیره شده استفاده از کالسکه به جای ماشین و موتور است .وجود 4 هتل در این جزیره که در ماه های تابستان از مسافرین پذیرایی میکنند سبب میشود مسافران برای اقامت شبانه هم مشکلی نداشته باشند .محیط سرسبز خانه های ویلایی تمیز با باغچه ها و حیاط های زیبای جزیره هم آرامش خاصی را به انسان میدهد . برای شهر نشینانی که از دیدن خودرو و ترافیک به اندازه کافی خسته شده اند بازدید از چنین جزیره ای رشک انگیز است شما میتوانید بوسیله درشکه در طی مدت 2 ساعت دور تا دور جزیره را بگردید . اطراف اسکله منطقه اصلی جزیره قرار دارد، جایی مملو از رستوران ، قهوه خانه و فروشگاههایی که با حضور گردشگران گرمتر شده اند . ولی جنوب جزیره بسیار خلوت است و محوطه های جنگلی این بخش را فقط با قایقها می توانید ببینید . در کناره جزیره یک هتل قدیمی و خراب متعلق به قرن 19 قرار دارد .

نیما بازدید : 13 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دروازه هادريان آنتالیا - ترکیه :

یکی دیگر از دیدنیهای آنتالیا دروازه هادريان يا هادريانوس يا اوچ کاپيلار (سه دروازه)، يک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومي، هادريان، ساخته شد و امروزه از دیدنی های ترکیه آنتالیا.

طبق افسانه ها، بلقيس، ملکه سبا از زير اين طاق گذشته و در مسير ملاقات با سليمان نبي، روز خوبي را در کاخ آسپندوس که از جاهای دیدنی آنتالیا میباشد گذرانده است.

نیما بازدید : 11 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل پرنس :

هتل 5 ستاره سيده پرنس در منطقه سيده در فاصله 65 مرکز شهر آنتاليا يکی از زيباترين هتلهاي منطقه با ساحلی زيبا قرار گرفته هتل دارای امکانات کامل می باشد.

نیما بازدید : 15 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تپه علاء الدین - قونیه ترکیه :

تپه ای مصنوعی که توسط سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد ساخته شد و امروزه درست در وسط شهر قرار دارد و از آن بعنوان پارک استفاده میشود. این تپه دارای دو جاذبه دیدنیست، مسجد علاءالدین و بقایای کاخی قدیمی در شمال تپه. در این سازه بسیار قدیمی، کتیبه ای از جنس مرمر موجود می باشد که قدمت آن به سال ۱۲۲۱ برمیگردد.

نیما بازدید : 8 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

افه‌سوس - کوش آداسی :

یکی از جاهایی که هر سال مسافران زیادی را به کوش‌آداسی می‌کشاند، تور افه‌سوس است. افه‌سوس، بازمانده‌های شهری است چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی که بین ازمیر و کوش‌آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است. تور از صبح تا بعدازظهر طول می‌کشد و ناهار را هم در یکی از رستوران‌های محلی صرف می‌کنند. قبل از رسیدن به افه‌سوس، خانه‌ای قدیمی وجود دارد که حضرت مریم ده سال آخر عمرشان را این‌جا گذرانده‌اند و امروز تبدیل به زیارتگاه شده است، می‌توانید روی دیوارهای بیرون خانه، شمع روشن کنید یا از چشمه‌ی آرزوها بنوشید و آرزو کنید. بعد از آن شهر زیبای افه‌سوس است با ستون‌های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه‌های شهر. کوه‌های شمال افه‌سوس، جایی است که می‌گویند اصحاب‌کهف توی غاری در دامنه‌ی کوه نزدیک به دویست سال خوابیده بودند.
ساموس جزیره ای یونانی است که در حدود 2 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. با یک سفر یک روزه به این جزیره می توانید در تعطیلات، از دو کشور همسایه یونان و ترکیه در یک زمان بازدید داشته باشید و تفریح کنید. برای رفتن به جزیره زیبای ساموس فقط می توان از قایق مسافربری استفاده کرد. در داخل شهر، بازار محلی وجود دارد که معماری ساختمان های اطراف آن شگفت انگیز است.

نیما بازدید : 13 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

آب وهوای آنكارا :

آب وهوای آنكارا مانند بیشتر شهرهای تركیه است.به عبارت دیگر درتابستان گرم ودر زمستان سرد وبرفی است.این شهر درمیان چهار کوه واقع شده است كه كرای گودی درجنوب،ادریس درشرق،ایلماداغ در شمال و چال درجنوب شرقی قرار دارند.درمیان قسمت جنوب شرقی سه رودخانه درجریان است.دمای هوای آنكارا درمركز منطقه فلات تركیه ازمیانگین صفردرجه سانتیگراد درماه ژانویه به میانگین 23درجه سانتیگراد درماه ژوئیه تغییرمی یابد

نیما بازدید : 11 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

موزه باستان شناسی استانبول :

در این موزه میلیون ها شیء عتیقه نگهداری می شود. خود موزه در سال 1891 باز شد و در واقع سه ساختمان جداگانه است که شامل موزه شرق باستان می شود. این موزه در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار دارد.
ورودی آن حدوداً 8 دلار است و همه روزه بجز دوشنبه ها از ساعت 9:30 تا 5 بعدازظهر باز است.

نیما بازدید : 5 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

هتل واسرمان ترکیه :

امکانات رفاهی این هتل ترکیه شامل ماساژ ، استخر روباز ، سونا ، حمام ترکی و بخار ، حمام ترکی ، استخر سرباز (فصلی) می باشد. همچنین این هتل دارای خدمات نگهداری کودکان است و همچنین دارای زمین بازی مخصوص کودکان تا خوانواده ها سفری پر خاطره و با آرامش را سپری کنند. اين هتل داراي 47 اتاق است. مسافرا میتوانند در باغ این هتل استراحت کنند. همچنین این هتل دارای برنامه های گردشی نیز برای مسافران میباشند. دیگر امکانات این هتل شامل کاریوکی ، اتاق های خانوادگی ، کرایه دوچرخه ، خانه داری ، امکانات جلسه و ضیافت ، لباسشویی ، خشکشویی ، صبحانه در اتاق ، اتو کشی ، بسته های نهار ، خدمات تورها ، فکس و کپی ، خدمات تهیه بلیط ، کرایه اتومبیل ، سرویس مستخدم ، سرویس ایاب و ذهاب (مشمول هزینه) ، منوهای رژیمی و پذیرش و ترخیص اختصاصی ، رستوران، پذیرش شبانه روزی که در تمانی ساعات آماده پذیرش مسافران میباشد ، بالکن ، پذیرش و تحویل سریع ، گاوصندوق ، تهویه ، بار ، باغ ، امکانات باربیکیو ، کتابخانه ، رستوران ، بوفه و بار مخصوص تنقلات میباشد.

نیما بازدید : 19 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

شهر کمر :

شهری است که در 40 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و به علت فراوانی منابع آب شیرین ،مقدار شوری آب چندان بالا نیست. نام کمر از دیوار بلندی که برای جلوگیری از ورود سیل به داخل روستا ساخته شده گرفته شده است.کمر شهری تازه شکل گرفته است که مخصوصا برای توریست ها ساخته شده.این شهر دارای هتل های مجلل ، رستوراه ها ، کافه های متعدد ، سواحل زیبا ، ویرانه های تاریخی ، و البته بازارهای جالب است آب و هوای این شهر معتدل است و تابستانی طولانی دارد.به دلیل داشتن مناظر طبیعی فوق العاده زیبا و همچنین آب زلال و نسبتا شیرین همه ساله مورد بازدید توریست های زیادی قرار گرفته است و استفا ده از دریای آن بهترین راه ،گشت با کشتی است که هم فرصتی برای لذت از مناظر زیبای آنجا وهم فرصتی برای شنا کردن در آب زلال دریا را به شما خواهد داد وهمچنین لحظات زیبا و رویا یی در انتظار کسانی که علاقه مند به غواصی در آبهای زیبای مدیترانه می باشند. تفریحگاه مجهز و ساحلی کمر به افراد علاقمند به ورزش های آبی از جمله قایقرانی و دریانوردی این امکان را میدهد تا به خلیج ها و سواحل بکر موجود در منطقه جنوبی شهر رفته و از مناظر دیدنی آن لذت ببرند. در قسمت شمالی این تفریحگاه پله کانهائی تعبیه گردیده است که شما را مستقیماً به ساحل متصل می کند. ساحل منطقه کمر ساحلی با پرچم آبی است. واژه پرچم آبی از سوی اتحادیه اروپا اعطا گردیده و درمعنای مناطقی که دارای سواحل پاک و تمیز هستند استفاده میگردد.

نیما بازدید : 9 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

درباره ي آلانيا :

آلانيا شهري تاريخي در جنوب کشور ترکيه، که شمال آن به کوههاي توروس و جنوب آن به درياي مديترانه محدود است و در 120 کيلومتري شرق شهر آنتاليا قرار دارد، آلانيا به طور غير قابل تصوري در دهه گذشته رشد کرده به طوري که در اين شهر اماکن مسکوني و توريستي فراوان وجود دارد و جمعيت آن در فصل تابستان به بيش از 250.000 نفر مي رسد و يکي از زيباترين شهرها به شمار مي رود. قلعه سلجوقي که در سده ?? ميلادي ساخته شده مانند تاجي بر سر شبه جزيره آلانيا قرار دارد ، همچنين قلعه هشت ضلعي و تاريخي قلعه دختر نيز از مکانهاي ديدني آلانيا است. در سواحل شرقي مديترانه واقع شده است. اطلاعات دقيقي در خصوص زمان شکل گرفتن آلانيا وجود ندارد. با اين وجود، با توجه به يافته هايي از غار کاديني واقع در 12 کيلومتري مرکز شهر در سال 1957 ، نشان مي دهد که قدمت تاريخ اين منطقه به عصر حجر برميگردد...

نیما بازدید : 9 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

جزایر نُه گانه استانبول :

اطراف استانبول مجموعه ای از جزایر نه گانه وجود دارد که به جزایر شاهزادگان نیز معروف است. در دوران بیزانس این جزایر محل تعبیدگاه شاهزادگان به شمار می آمده است. امروزه این مکان با توجه به اقلیم آب و هوائی مناسب و هم چنین خانه های چوبی خود که متعلق به قرن 19 می باشد به عنوان مرکزی مناسب برای گذراندن تعطیلات در روزهای گرم تابستان مبدل شده است.

نیما بازدید : 7 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

گردشگری در ترکیه :

گردشگری یکی از فعالترین بخشهای اقتصاد ترکیه‌است که به سرعت رشد می‌کند.
بر اساس آمار موسسه TUI آلمان از ۱۰۰ هتل برتر جهان ۱۱ هتل در ترکیه قرار دارند.
در سال ۲۰۰۷ تعداد ۲۷٬۲۱۴٬۹۸۸ نفر توریست از ترکیه بازدید کرده‌اند که درآمدی بالغ بر ۱۸٫۵میلیارد دلار برای ترکیه ایجاد کرده‌اند.
شهرهای آنتالیا در سواحل ترکیه و موغلا بیشترین توریست را به خود جذب کرده‌اند.
سواحل ترکیه از لحاظ جذب جهانگرد همانند سواحل اسپانیا و ایتالیا از جذاب‌ترین سواحل اروپا هستند. شهر استانبول نیز به دلیل آثار باستانی همه ساله پذیرای تعداد زیادی از جهانگردان است.

نیما بازدید : 19 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

خیابان مسگران :

خیابان مسگران در آنکارا محبوبیت خاصی دارد در آنجا میتوانید از اشیای جالب قدیمی و جدید را، علاوه بر اشیای مسی، جواهرات، فرش، لباس، عتیقه جات و کارهای سوزن دوزی شده خریداری کنید.با رفتن به بالای تپه به سمت دروازه ارگ، می‌توانید مغازه‌های جالب بسیاری را ببینید که ادویه جات، میوه‌های خشک شده، آجیل و هر نوع محصول دیگری را می‌ فروشند.مراکز خرید مدرن بیشتر در کیزیلای و در خیابان تونالی هیلمی واقع در چانکایا یافت می‌شوند. این منطقه شامل بازار مدرن کاروم و همچنین برج آتاکوله در چان کایا می‌باشد.

نیما بازدید : 15 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

برج دختر :

برج دختر در نقطه ای از دریا جایی که دو قاره آسیا و اروپا به یکدیگرمنتهی می شوند قرار دارد،قلع دختر با موقعیت و شکوه بی نظیر و قدمت تاریخی بیش از 2500 سال ، داستانها و حکایتهای بسیاری دارد که سالهاست بین مردم رواج دارد . در این جزیره برای اولین بار در زمان یونانی ها یک مقبره ساخته شد. در زمان امپراتوری بیزانس یک بنای دیگر نیز ساخته و بعنوان ایستگاه کنترل گمرک دریایی استفاده شد. در زمان عثمانی ها این قلعه بعنوان دکل نگهبانی استانبول بکار گرفته شد. بعدها از آن به عنوان تبعید گاه و یا جزیره قرنظینه استفاده شد. اما از صدها سال پیش بعنوان «فانوس دریایی» که یکی از وظایف اصلی و مهم این برج است بکار گرفته شد ، تا اینکه بعد از 2500 سال یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در ترکیه بنام حام اوغلو این قلعه را بشکل امروزی مرمت و بازسازی نمود و برای اولین بار مردم عادی توانستند به این جزیره آمده و از این برج بازدید کنند برجی که برای مردم بصورت سمبلی از افسانه ها در آمده و اشعار عاشقانه بسیاری جای گرفته بود . داستان ها و حکایت های بسیاری برای این برج گفته میشود برجی که تصاویر بسیاری از آن کشیده و در منازل و مغازه ها و مکانهای عمومی نگهداری میشود تاریخچه: معماری این برج به ۳۴۱ قبل از میلاد بر میگردد. در این تاریخ فرمانده و کاپیتان "Chares" برای همسرش مقبره یادبودی با ستون های مرمر ساخت. بعد ها در سال 410 قبل از میلاد از قسمت سرای بورنو Seraglio Point/Sarayburnu تا قسمتی که امروز قلعه قرار دارد، زنجیر کشده و به این ترتیب ورود و خروج به این تنگه کنترل میشد و در حقیقت بعنوان گمرک بکار گرفته میشد. سال 1110 بعد از میلاد اولین پایه های بنا (برج) ساخته شد. دستور ساخت برج توسط «امپراتور مانوئل کامنوس "Manuel Comneos" داده شد. از این برج در زمان فتح استانبول (بدست فاتح سلطان محمد) بعنوان برج مراقبت استفاده شد. پس از 1453 به منظورهای مختلفی از این برج استفاده میشد.
دسته موزیک (نظامی) در این برج ساکن شده و مارش استفلال (سرود ملی) را مینواختند. این قلعه بر اثر زلزله سال 1509 آسیب دید و طی سالهای بعد دوباره مرمت شد. علاوه بر آن فانوس دریایی (چراغ) نیز به آن اضافه شد تا کشتی ها بتوانند مسیر خود را پیدا کنند. در این زمان هم قلعه ای ایجاد شده بود و هم داخل آن برج قرار داشت حتی داخل این برج سارینچ Sarınç ساخته شد. (آب انبار زیر زمینی که آب باران را در خود ذخیره میکرد). بعد از آن این برج در سال 1719 بر اثر آتش سوزی که در سیستم روشنایی فانوس برج ایجاد شده بود بکلی سوخت. سال 1725 یکی از استادان معماری تورک از شهر «نوشیهر Nevşehir بنام «داماد ابراهیم پاشا» دوباره این برج را با کمی تغییر باز سازی کرد.
در سال 1830 با شیوع «وبا» در شهر اینجا بعنوان بیمارستان و قرنطینه بکار گرفته شد. پس از فروپاشی امپراتوری بزرگ عثمانی دوباره از این برج برای مقاصد نظامی و مراقبت از شهر استفاده و توپهای زیادی را به این جزیره فرستادند. سالهای بعد خطاط معروف راکیم Rakim روی مرمر سمبل و نشانه «سلطان محمود دوم» را خطاطی نمود. 1857 دوباره بعنوان «فانوس دریایی» از این برج استفاده شد تا اینکه در سال 1920 سیستم روشنایی اتوماتیک به این قلعه آورده شد. 1944 دویاره مرمت و بازسازی این بنا صورت گرفت. 1959 این جزیره و قلعه به «ارتش» واگذار و به ایستگاه رادار نظامی تبدیل گشت. در سال 1982 به مدیریت دریانوردی ترکیه واگذار شد. در این مدت در زمان کوتاهی به یکی از انبارهای «سیانور» تبدیل شد. در نهایت در سال 1992 این برج به بخش خصوصی واگذارشد تا به عنوان یک پایگاه گردشگری از آن استفاده شود.

نیما بازدید : 6 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

استان آنکارا :

استان آنکارا در شرق فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع 850 متری از سطح در یا قرار دارد این استان استپی حاصلخیز است که اکثر زمین های آن زیر کشت گندم قرار گرفته و نواحی شمال شرقی آن پوشیده از جنگل است. استان آنکارا از شمال با استان های چانکیری و بولو از غرب با استان اسکی شهیر و از شرق با استان کر شهیر هم مرز است. تاریخ این منطقه به عصر برنز و تمدن هایتی ها بر میگردد که ابتدا در هزاره دوم قبل از میلاد هیتیت ها در قرن دهم قبل از میلاد فرنگی ها و سپس لیدیا ای ها و فارسها بر آن حاکم شدند. بعد از فارسها غلاطیه ای ها بر آنکارا تسلط یافتند و اقوام سلت اولین کسانی بودند که در قرن سوم قبل از میلاد شهر آنکارا را پایتخت خود قرار دادند. نام آنکارا در زمان حاکمیت این قوم انکیرا به معنی لنگر بود که یکی از قدیمی ترین کلمات در زبان سلتی های دریا دوست به شمار می آمد. این شهر سپس به دست رومی ها و حکام روم شرقی افتاد. سلطان آلپ ارسلان سلجوقی بعد از فتح مالازگیرت در تاریخ 1071 میلادی آناتولی را برای سکونت اقوام ترک انتخاب کرد و در سال 1073 آنکارا را که موقعیت مهم نظامی و منابع طبیعی فراوان داشت ، به تسخیر خود در آورد. این شهر در زمان تسلط رومی ها مرکز مهم فرهنگی ، بازرگانی و هنری به شمار آمده و در زمان عثمانی ها نیز به مرکز مهم بازرگانی در مسیر کاروانهای سفر کرده از ناحیه شرق تبدیل شد. اوایل قرن نوزدهم از اهمیت این استان کاسته شد. اما بعد از انتخاب آنکارا به عنوان مقر اصلی اداره جنگ آزادی بخش توسط مصطفی کمال آتاتورک رهبر ترکیه نوین این شهر به یکی از مراکز مهم تبدیل شد. با توجه به نقش مهم آنکارا در جنگ آزادی بخش و موقعیت استراتژیک این شهر آنکارا در تاریخ 13 اکتبر 1923 به عنوان پایتخت جمهوری جدید ترکیه معرفی گردید.

نیما بازدید : 8 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

غار كارائین - آنتالیا

یكی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا غار كارائین است كه در فاصله 30 كیلومتری شهر آنتالیا شرق كوه چان قرار دارد. از خصوصیات در خور توجه این مكان تعلق آن به دوران پارینه سنگی می باشد. غار كارائینی از جمله قدیمی ترین مكانهای سكونت انسانها در كشور تركیه می باشد. این مكان دارای یك ورودی مجزا است كه با نور خورشید روشن می شود كه در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد. در داخل موزه كوچك كه در كنار درب ورودی این غار قرار دارد برخی از آثار باستانی كه قدمت آنها به 160.000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد وجود دارد. ویرانه های شهر ترسوس با قرار گرفتن در بلندای یك فلات 1050 متری در ناحیه غربی كوهستان گوللوك از جمله نقاط دیدنی دیگر این منطقه است. كوهستان گوللوك داخل پارك ملی م- ت گلوك واقع در شمال غربی شهر آنتالیا قرار گرفته است. ابنیه تاریخی این شهر در حصار چشم اندازی بدیع و زیبا قرار گرفته است. در بخش ورودی این پارك موزه طبیعی حیات وحش نیز قرار دارد.

نیما بازدید : 6 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

غواصی در آنتالیا :

در ترکیه شهر آنتالیا مراکز غواصی فراوانی وجود دارد و اگر یک غواص حرفه ای هستید و می خواهید دنیای زیر آب های فیروزه ای آنتالیا را کشف کنید، این فرصت را از دست ندهید.

نیما بازدید : 8 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

میدان تاکسیم استانبول :

تاکسیم یک محله مدرن و شلوغ در بخش اروپایی استانبول است. رستوران ها و کافه های باکلاس و هتل هایی همچون جیلان اینترکانتیننتال و گراند هایت استانبول، در این محله واقع اند. فست فود خور ها هم می توانند در این محله سراغ برگر کینگ بروند.

ساختمان جمهوریت در بخش غربی این میدان واقع است که به یاد جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ ساخته شد.

نیما بازدید : 28 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

شهر زانث :

زانث نام شهری باستانی در لیکیا است که امروزه کاش نامیده می‌شود و در استان آنتالیا، ترکیه جای گرفته است. رودی به هم این نام در آن جا روان است. از سال ۱۹۸۸ یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی یاد داشته است. در زمان کوروش بزرگ پارسیان به این شهر رو آوردند. کودکان و زنان را در مرکز شهر گرد آورده و آتش زدند؛ از شهروندان جدا از هشتاد خانوار که در سفر بودند، کسی بر جای نماند.

نیما بازدید : 20 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

شهر فاسلیس :

این منطقه با ۳ بندرگاه خود در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب کمر ترکیه قرار دارد. این بنا در گذشته بعنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری بشمار می آمده است. ویرانه های باقیمانده از قناتها ، بازارها ، حمام ها . تآترها و دروازه ها دریان و قبرستان خود نشان از اهمیت تاریخی این شهر دارد. از بندرگاه جنوبی در منطقه Phaselis می توان منظره زیبای Mt.Tahtalı را بخوبی مشاهده کرد. ساحل شنی و محدوده آبی محافظت شده و آرام این منطقه محلی است امن برای شنا کردن.

نیما بازدید : 10 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

بنای یادبود آتاتورک ازمیر نمادی از آزادی :

در مرکز میدان جمهوریت Cumhuriyet Meydanι , بنای یادبودومجسمه ای از آتاتورک نشسته برروی اسب رو به دریا قراردارد.این بنای بسیار زیبای ازمیر در سال 1933 به منظور گرامیداشت یاد وخاطره ی آزادسازی ازمیر توسط نیروهای ترکیه افراشته شد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 462
  • بازدید کلی : 3,178