loading...
تور ترکیه ارزان
نیما بازدید : 26 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (3)

پارک آبی آکوالند و دولفین لند :

پارک آبی آکوالند و دولفین لند از معروف ترین پارکهای آبی ترکیه است و در شهر آنتالیا و ساحل کونیالتی قرار دارد.این پارک آبی با امکانات فراوانی که دارد توریست های بسیاری از سراسر جهان را به خود جلب نموده است .

نیما بازدید : 19 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شهر باستانی آنتالیا :

شهر باستانی Aspendos آنتالیا در فاصله ۴۷ کیلومتری شرق آنتالیا و در فاصله ۲۷ کیلومتری غرب ساید واقع شده است. Aspendos در ضلع شمالی دریای مدیترانه و در فاصله ۴ کیلومتری از ساحل آن قرار دارد. قدمت این شهر به هزار سال قبل میلاد باز می گردد. در قرن پنجم قبل از میلاد، این شهر تبدیل به مهمترین شهر پامفیلیه شد.

نیما بازدید : 12 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بندر قلعه كاله ايچی - آنتالیا :

بندر داخل قلعه كاله ايچي در عين حال كه يك مركز تفريحي به شمار مي آيد يكي از جالب ترين بندرگاهها در تركيه نيز محسوب مي شود. در اين بندرگاه در كنار فروشگاه ها، كافه ها و رستوران ها خدمات و وسايل مورد نياز ورزش مفرح قايقراني من جمله قايق بادباني هم ارائه مي گردد. در اين منطقه صبح هنگام مي توانيد قايق سواري کرده و عصرها از امكانات ديگر استراحتگاه استفاده نمائيد.

ديوارهاي قديمي شهر در شب هنگام با درخشش فوق العاده زيبا خود فراهم كننده محيطي مملو از آسايش و آرامش براي شما خواهد بود.

از ديگر ديدنيهاي اين شهر سراميك هاي 2 رنگ آن است كه متعلق به دوران بين سالهاي 8500 – 5400 مي باشد.

نیما بازدید : 11 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مرکز توریستی بدروم :

بدروم یک مرکز توریستی است بیشتر درامد این شهر از این صنعت است . صنایع دیگری نیز در این شهر وجود دارد. ساخت قایقها به مدل کرجی در کارخانه کشتی سازی ایچملر که اکنون نام آن به شهر بودروم عجین گشته ، همانند گذشته ادامه دارد.در این تاسیسات که خود به اندازه کارخانه می باشد با تکنولوژی مدرن کشتی های تفریحی بادبانی بسیار لوکس بطول 30 متر تولید می شود . در بودروم یک لنگرگاه کشتی به ظرفیت 275 کشتی قرار دارد . همچنین در 12 منطقه نیز خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری کشتی ها انجام میگیرد.صنایع دستی ، کشاورزی و نساجی از دیگر صناعی این منطقه است.

نیما بازدید : 15 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل ایسکیل ترکیه آنکارا :

این هتل ترکیه دارای 122 اتاق می باشد. همچنین دارای اتاق جلسه کاملا مجهز است. از امکانات تفریحی این هتل میتوان به سونا ، حمام ترکی و بخار ، حمام ترکی ، استخر سرپوشیده برای تمام فصل ها میباشد. این هتل برای معلولین نیز دارای اتاق و امکانات ویژه میباشد و سوئیت مخصوص برای تازه عروس ها. دیگر امکانات این هتل شامل خانه داری، امکانات جلسه و ضیافت ، لباسشویی ، خشکشویی ، صبحانه در اتاق ، خدمات کفش و واکس و فکس و کپی میباشد . از دیگر خدمات نیز میتوان رستوران ، پذیرش شبانه روزی ، اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور ، پذیرش و تحویل سریع ، گاوصندوق ، تهویه و بار را میتوان نام برد.

نیما بازدید : 128 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دهکده توریستی اولودنیز :

دهکده توریستی اولودنیز در ساحل جنوب غربی دریای اژه ترکیه واقع شده است. در دهانه این شهر که یک تالاب آبی رنگ است، خلیج شنی دنجی وجود دارد. این ساحل به خاطر رنگ های آبی آن معروف است و یکی از مناسب ترین ساحل های ترکیه برای عکاسی است. اولودنیز به خاطر چشم اندازهای پانورامیک منحصر بفردش برای پاراگلایدر در دنیا معروف شده است.

نیما بازدید : 18 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آداب و رسوم ترکیه

يكي از اين اماكن «قلعه وان » در استان وان كنار درياچه وان است . اين قلعه عظيم در بالاي كوه قرار گرفته است و امروزه به شكل مخروبه يي است كه ستونهاي عظيم و ديوارهاي سربه فلك كشيده آن ، چشم هر بيننده يي را به خود جلب مي كند. مقام ابراهيم هم يكي ديگر از اماكن ديدني تركيه است كه اين محل در واقع چاهي است كه مردم معتقدند شفابخش است . در مقام ابراهيم يك ساختمان زيباي توريستي و زيارتي بنا شده است كه محل سكونت مسافرين است . جالب است بدانيد پرچم كشور تركيه يك پرچم قديمي است كه در روي رنگ قرمز آن يك هلال ماه و يك ستاره سفيدرنگ ديده مي شود. عامه مردم تركيه در موردهلال روي پرچم چنين مي گويند: «در سال 339 پيش از ميلاد، فيليپ پدر اسكندر مقدوني قصد حمله و كشورگشايي داشت كه درخشش شديد هلال ماه در شب ، فيليپ را ناكام كرد و وي موفق به تصرف نشد. هلال ماه سمبل امپراتوري بيزانس بود و بعدها نيز امپراتوري عثماني آن را بر پرچم خود حفظ كرد. در اواسط قرن نوزدهم ستاره يي به پرچم تركيه اضافه شد كه الهام گرفته از سوره «طارق » قرآن كريم است و فضاي آن ستاره بامدادي است . خالي از لطف نيست كه بدانيد سالها جشن گرفتن نوروز براي مردم كردتبار تركيه قدغن بود. اما چند سالي است كه اين جشن آزاد شده و مردم اين منطقه براحتي به استقبال بهار و نوروز مي روند. آنها با برگزاري اين جشن از هويت فرهنگي و ملي خويش پاسداري مي كنند. اگرچه اكثريت مردم تركيه را مسلمانان تشكيل مي دهند اما دولت اين كشور يك دولت سكولار است . به همين علت در موسم ماه مبارك رمضان رستورانها در طول روز باز است . گرچه مسلمانان به احترام اين ماه مبارك ، رستورانهاي خود را تا موقع افطار مي بندند اما هيچ كس در بستن يا بازگذاشتن رستورانش مجبور نيست . در تركيه رسم است كه مسلمانان با كباب تركي و چاي روزه خود را بگشايند و خريد و فروش در بازارهاي تركيه تا سحر ادامه دارد. در اين ميان شبكه هاي تلويزيوني هم بيكار ننشسته و اقدام به پخش برنامه هاي جذاب و مفرح مي كنند.

نیما بازدید : 102 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل کارپه دیم در ازمیر :

در هفتاد کیلومتری مرکز ازمیر و پنجاه و پنج کیلومتر با فرودگاه ازمیر و چهل و پنج کیلومتری کوش آداسی واقع شده است.هتل در ساحل دریا و دارای ساحل اختصاصی میباشد.هتل کارپه دیم دارای صد و هفتاد اتاق دولوکس،دوازده سوئیت،دویست و هشت اتاق خانوادگی،هشت ویلای vip،صد و چهار اتاق استاندارد میباشد

نیما بازدید : 85 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جزیره زیبای مارماریس :

خط ساحلی زیبای مارماریس با مردم دوست داشتی مارماریس، غذاهای تازه و خوشمزه، نوشیدنی های محلی ای که به راحتی می تواند در برابر باغ های انگور بسیاری از کشورهای اروپایی به رقابت پردازد.مارماریس تابستان طولانی و هوای خوب دارد، در مارماریس عملاً بین ماه مه و اواخر پایانی ماه اکتبر برای مسافرت بهترین زمان است. چندین کشور جهان دارای چنین تنوع فرهنگی مانند ترکیه می باشد. عرصه ای بیش از دو قاره که ترکیبی از شرق، غرب و مشرق زمین امروزی با روم شرقی باستان، عثمانی، روم و امپراتوری های فارسی است. ترکیه در کلاس خاصی خود را قرار داده است.

نیما بازدید : 41 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل آوانتگارد استانبول :

هتل آوانتگارد استانبول avantgarde istanbul درجه هتل: درجه هتل موقعیت هتل: منطقه لونت Levent فاصله تا فرودگاه: 28 کیلومتر تعداد و نوع اتاق: دولوکس, سوئیت امکانات هتل: رستوران و بار, استخر سرپوشیده, سالن بدنسازی, سونا و جکوزی, ماساژ, سالن کنفرانس, یوگا, حمام ترکی, آرایشگاه, پارکینگ, لاندری, فروشگاه, کافی شاپ امکانات اتاقها: تلویزیون ال سی دی, ماهواره, مینی بار , حمام, سشوار, صندوق امانات, سیستم تهویه مطبوع, روم سرویس 24 ساعته, یخچال

نیما بازدید : 11 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول :

از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهای تاریخی، در طول سال پذیرای گردشگران از کل دنیا هستند. اکثر این جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هایی مانند بی اوغلو و تاکسیم هم چیزی کم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه مکان هایی هستند که همواره برای گردشگران جذابیت دارد.غذا و خورد و خوراک یکی از اجزای اصلی فرهنگ ترک هاست. در بازارهای استانبول خرید کردن و سوغاتی گرفتن را باید حتمن تجربه کرد.رفتن به یک حمام ترک و آب تنی و ماساژ ترک بسیار لذت بخش خواهد بود.

نیما بازدید : 17 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

جزیره بیوک آدا :

مشهورترین جزیره استانبول جزیره بیوک آدا یا پرنسس است .جالب است بدانید چیزی که باعث شهرت این جزیره شده استفاده از کالسکه به جای ماشین و موتور است .وجود 4 هتل در این جزیره که در ماه های تابستان از مسافرین پذیرایی میکنند سبب میشود مسافران برای اقامت شبانه هم مشکلی نداشته باشند .محیط سرسبز خانه های ویلایی تمیز با باغچه ها و حیاط های زیبای جزیره هم آرامش خاصی را به انسان میدهد . برای شهر نشینانی که از دیدن خودرو و ترافیک به اندازه کافی خسته شده اند بازدید از چنین جزیره ای رشک انگیز است شما میتوانید بوسیله درشکه در طی مدت 2 ساعت دور تا دور جزیره را بگردید . اطراف اسکله منطقه اصلی جزیره قرار دارد، جایی مملو از رستوران ، قهوه خانه و فروشگاههایی که با حضور گردشگران گرمتر شده اند . ولی جنوب جزیره بسیار خلوت است و محوطه های جنگلی این بخش را فقط با قایقها می توانید ببینید . در کناره جزیره یک هتل قدیمی و خراب متعلق به قرن 19 قرار دارد .

نیما بازدید : 13 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دروازه هادريان آنتالیا - ترکیه :

یکی دیگر از دیدنیهای آنتالیا دروازه هادريان يا هادريانوس يا اوچ کاپيلار (سه دروازه)، يک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومي، هادريان، ساخته شد و امروزه از دیدنی های ترکیه آنتالیا.

طبق افسانه ها، بلقيس، ملکه سبا از زير اين طاق گذشته و در مسير ملاقات با سليمان نبي، روز خوبي را در کاخ آسپندوس که از جاهای دیدنی آنتالیا میباشد گذرانده است.

نیما بازدید : 10 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل پرنس :

هتل 5 ستاره سيده پرنس در منطقه سيده در فاصله 65 مرکز شهر آنتاليا يکی از زيباترين هتلهاي منطقه با ساحلی زيبا قرار گرفته هتل دارای امکانات کامل می باشد.

نیما بازدید : 13 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

آب وهوای آنكارا :

آب وهوای آنكارا مانند بیشتر شهرهای تركیه است.به عبارت دیگر درتابستان گرم ودر زمستان سرد وبرفی است.این شهر درمیان چهار کوه واقع شده است كه كرای گودی درجنوب،ادریس درشرق،ایلماداغ در شمال و چال درجنوب شرقی قرار دارند.درمیان قسمت جنوب شرقی سه رودخانه درجریان است.دمای هوای آنكارا درمركز منطقه فلات تركیه ازمیانگین صفردرجه سانتیگراد درماه ژانویه به میانگین 23درجه سانتیگراد درماه ژوئیه تغییرمی یابد

نیما بازدید : 5 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

هتل واسرمان ترکیه :

امکانات رفاهی این هتل ترکیه شامل ماساژ ، استخر روباز ، سونا ، حمام ترکی و بخار ، حمام ترکی ، استخر سرباز (فصلی) می باشد. همچنین این هتل دارای خدمات نگهداری کودکان است و همچنین دارای زمین بازی مخصوص کودکان تا خوانواده ها سفری پر خاطره و با آرامش را سپری کنند. اين هتل داراي 47 اتاق است. مسافرا میتوانند در باغ این هتل استراحت کنند. همچنین این هتل دارای برنامه های گردشی نیز برای مسافران میباشند. دیگر امکانات این هتل شامل کاریوکی ، اتاق های خانوادگی ، کرایه دوچرخه ، خانه داری ، امکانات جلسه و ضیافت ، لباسشویی ، خشکشویی ، صبحانه در اتاق ، اتو کشی ، بسته های نهار ، خدمات تورها ، فکس و کپی ، خدمات تهیه بلیط ، کرایه اتومبیل ، سرویس مستخدم ، سرویس ایاب و ذهاب (مشمول هزینه) ، منوهای رژیمی و پذیرش و ترخیص اختصاصی ، رستوران، پذیرش شبانه روزی که در تمانی ساعات آماده پذیرش مسافران میباشد ، بالکن ، پذیرش و تحویل سریع ، گاوصندوق ، تهویه ، بار ، باغ ، امکانات باربیکیو ، کتابخانه ، رستوران ، بوفه و بار مخصوص تنقلات میباشد.

نیما بازدید : 9 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

جزایر نُه گانه استانبول :

اطراف استانبول مجموعه ای از جزایر نه گانه وجود دارد که به جزایر شاهزادگان نیز معروف است. در دوران بیزانس این جزایر محل تعبیدگاه شاهزادگان به شمار می آمده است. امروزه این مکان با توجه به اقلیم آب و هوائی مناسب و هم چنین خانه های چوبی خود که متعلق به قرن 19 می باشد به عنوان مرکزی مناسب برای گذراندن تعطیلات در روزهای گرم تابستان مبدل شده است.

نیما بازدید : 7 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

گردشگری در ترکیه :

گردشگری یکی از فعالترین بخشهای اقتصاد ترکیه‌است که به سرعت رشد می‌کند.
بر اساس آمار موسسه TUI آلمان از ۱۰۰ هتل برتر جهان ۱۱ هتل در ترکیه قرار دارند.
در سال ۲۰۰۷ تعداد ۲۷٬۲۱۴٬۹۸۸ نفر توریست از ترکیه بازدید کرده‌اند که درآمدی بالغ بر ۱۸٫۵میلیارد دلار برای ترکیه ایجاد کرده‌اند.
شهرهای آنتالیا در سواحل ترکیه و موغلا بیشترین توریست را به خود جذب کرده‌اند.
سواحل ترکیه از لحاظ جذب جهانگرد همانند سواحل اسپانیا و ایتالیا از جذاب‌ترین سواحل اروپا هستند. شهر استانبول نیز به دلیل آثار باستانی همه ساله پذیرای تعداد زیادی از جهانگردان است.

نیما بازدید : 19 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

خیابان مسگران :

خیابان مسگران در آنکارا محبوبیت خاصی دارد در آنجا میتوانید از اشیای جالب قدیمی و جدید را، علاوه بر اشیای مسی، جواهرات، فرش، لباس، عتیقه جات و کارهای سوزن دوزی شده خریداری کنید.با رفتن به بالای تپه به سمت دروازه ارگ، می‌توانید مغازه‌های جالب بسیاری را ببینید که ادویه جات، میوه‌های خشک شده، آجیل و هر نوع محصول دیگری را می‌ فروشند.مراکز خرید مدرن بیشتر در کیزیلای و در خیابان تونالی هیلمی واقع در چانکایا یافت می‌شوند. این منطقه شامل بازار مدرن کاروم و همچنین برج آتاکوله در چان کایا می‌باشد.

نیما بازدید : 6 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

استان آنکارا :

استان آنکارا در شرق فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع 850 متری از سطح در یا قرار دارد این استان استپی حاصلخیز است که اکثر زمین های آن زیر کشت گندم قرار گرفته و نواحی شمال شرقی آن پوشیده از جنگل است. استان آنکارا از شمال با استان های چانکیری و بولو از غرب با استان اسکی شهیر و از شرق با استان کر شهیر هم مرز است. تاریخ این منطقه به عصر برنز و تمدن هایتی ها بر میگردد که ابتدا در هزاره دوم قبل از میلاد هیتیت ها در قرن دهم قبل از میلاد فرنگی ها و سپس لیدیا ای ها و فارسها بر آن حاکم شدند. بعد از فارسها غلاطیه ای ها بر آنکارا تسلط یافتند و اقوام سلت اولین کسانی بودند که در قرن سوم قبل از میلاد شهر آنکارا را پایتخت خود قرار دادند. نام آنکارا در زمان حاکمیت این قوم انکیرا به معنی لنگر بود که یکی از قدیمی ترین کلمات در زبان سلتی های دریا دوست به شمار می آمد. این شهر سپس به دست رومی ها و حکام روم شرقی افتاد. سلطان آلپ ارسلان سلجوقی بعد از فتح مالازگیرت در تاریخ 1071 میلادی آناتولی را برای سکونت اقوام ترک انتخاب کرد و در سال 1073 آنکارا را که موقعیت مهم نظامی و منابع طبیعی فراوان داشت ، به تسخیر خود در آورد. این شهر در زمان تسلط رومی ها مرکز مهم فرهنگی ، بازرگانی و هنری به شمار آمده و در زمان عثمانی ها نیز به مرکز مهم بازرگانی در مسیر کاروانهای سفر کرده از ناحیه شرق تبدیل شد. اوایل قرن نوزدهم از اهمیت این استان کاسته شد. اما بعد از انتخاب آنکارا به عنوان مقر اصلی اداره جنگ آزادی بخش توسط مصطفی کمال آتاتورک رهبر ترکیه نوین این شهر به یکی از مراکز مهم تبدیل شد. با توجه به نقش مهم آنکارا در جنگ آزادی بخش و موقعیت استراتژیک این شهر آنکارا در تاریخ 13 اکتبر 1923 به عنوان پایتخت جمهوری جدید ترکیه معرفی گردید.

نیما بازدید : 8 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

غار كارائین - آنتالیا

یكی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا غار كارائین است كه در فاصله 30 كیلومتری شهر آنتالیا شرق كوه چان قرار دارد. از خصوصیات در خور توجه این مكان تعلق آن به دوران پارینه سنگی می باشد. غار كارائینی از جمله قدیمی ترین مكانهای سكونت انسانها در كشور تركیه می باشد. این مكان دارای یك ورودی مجزا است كه با نور خورشید روشن می شود كه در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد. در داخل موزه كوچك كه در كنار درب ورودی این غار قرار دارد برخی از آثار باستانی كه قدمت آنها به 160.000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد وجود دارد. ویرانه های شهر ترسوس با قرار گرفتن در بلندای یك فلات 1050 متری در ناحیه غربی كوهستان گوللوك از جمله نقاط دیدنی دیگر این منطقه است. كوهستان گوللوك داخل پارك ملی م- ت گلوك واقع در شمال غربی شهر آنتالیا قرار گرفته است. ابنیه تاریخی این شهر در حصار چشم اندازی بدیع و زیبا قرار گرفته است. در بخش ورودی این پارك موزه طبیعی حیات وحش نیز قرار دارد.

نیما بازدید : 6 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

غواصی در آنتالیا :

در ترکیه شهر آنتالیا مراکز غواصی فراوانی وجود دارد و اگر یک غواص حرفه ای هستید و می خواهید دنیای زیر آب های فیروزه ای آنتالیا را کشف کنید، این فرصت را از دست ندهید.

نیما بازدید : 27 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

شهر زانث :

زانث نام شهری باستانی در لیکیا است که امروزه کاش نامیده می‌شود و در استان آنتالیا، ترکیه جای گرفته است. رودی به هم این نام در آن جا روان است. از سال ۱۹۸۸ یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی یاد داشته است. در زمان کوروش بزرگ پارسیان به این شهر رو آوردند. کودکان و زنان را در مرکز شهر گرد آورده و آتش زدند؛ از شهروندان جدا از هشتاد خانوار که در سفر بودند، کسی بر جای نماند.

نیما بازدید : 20 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

شهر فاسلیس :

این منطقه با ۳ بندرگاه خود در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب کمر ترکیه قرار دارد. این بنا در گذشته بعنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری بشمار می آمده است. ویرانه های باقیمانده از قناتها ، بازارها ، حمام ها . تآترها و دروازه ها دریان و قبرستان خود نشان از اهمیت تاریخی این شهر دارد. از بندرگاه جنوبی در منطقه Phaselis می توان منظره زیبای Mt.Tahtalı را بخوبی مشاهده کرد. ساحل شنی و محدوده آبی محافظت شده و آرام این منطقه محلی است امن برای شنا کردن.

نیما بازدید : 6 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

هتل کلاس آنکارا

این هتل آنکارا دارای 40 اتاق است و یک صرافی در هتل برای رفاه حال مسافران وجود دارد . امکانات این هتل شامل خانه داری ، لباسشویی ، خشکشویی ، اتو کشی ، صرافی ، خدمات کفش و واکس ، بسته های نهار ، فکس و کپی ، رستوران ، پذیرش شبانه روزی ، بالکن ، اتاقهای پاک و بدون سیگار ، آسانسور ، گاوصندوق ، تهویه ، بار و باغ میباشد.

نیما بازدید : 11 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

موزه در آنکارا :

موزه جمهوریت در نزدیکی موزه جنگ آزادیبخش و در محل دومین ساختمان پارلمان ترکیه قرار گرفته است. در این موزه اسناد مهم مربوط به آغاز قیام جمهوری خواهی ترکیه به نمایش گذاشته شده است. این موزه غیر از روزهای یکشنبه و تعطیلات مذهبی و ملی از ساعت 13:30 تا 15 باز است.

نیما بازدید : 19 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

برج آلانیا :

برج سرخ دارای بنایی 8 ضلعی که نماد 13 شهر می باشد در بندر آلانیا واقع شده است. ساخت و ساز ساختمان در زمان سلطنت سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین (1KAY QUBADH ) شروع شد و در سال 1226 تکمیل شد. سلطان، معمار تکمیل کننده بنا ابوعلی رها را از حلب سوریه به آلانیا برای تکمیل ساختمان آورد. نام این برج برگرفته از رنگ آجر قرمزی است که در سنگهاي بريده شده قسمتهاي تحتانياستفاده شده است. بين جبهه شرقي و غربي اين قلعه كه هنوز هم با استحكام زيادي سرپا ايستاده است بواسطه موقعيت محل استقرار آن ، داراي يك اختلاف ارتفاع 2 متري است . این قلعه 8 ضلعی در 5 طبقه و شامل همکف می باشد. از وسط طبقه همكف تا طبقه پنجم يك پلكان وجود دارد . اين قسمت كه بعنوان آب انبار مورد استفاده قرار مي گرفت ، ستون فقرات قلعه محسوب مي گردد. مخزنی در وسط برج وجود دارد که نور خورشید به آن می تابد. این برج به منظور محافظت ازبندر و کارخانه کشتی سازی ازحملات نیروی دریایی و برای مقاصد نظامی در طی قرن ها استفاده شده است. در سال ۱۹۷۹ طبقه اول برای بازدید از برج آماده و تبدیل به موزه مردم شناسی شد.

نیما بازدید : 22 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

جزیره گوورجين آداسی :

در کوش آداسی ، قرن نوزده و در هنگام قيام مورا از سوی عثمانی ها بعنوان کلانتری و جهت مقابله با تهاجمات احتمالی از جزيره ها ساخته شده است.

نیما بازدید : 5 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

ساختار شهری مارماریس :

شهر مارماريس شهری توريستی است وابن شهر در مواقعی از سال دارای جمعيت است كه توريست داشته باشد.ساختار شهر از ساختمانهايي سفيد رنگ تشكيل شده كه گلهاي كاغذي بسيار زيبا به آنها شكل و ظاهري زيبا بخشيده است.

نیما بازدید : 6 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

ماه رمضان در استانبول :

از آنجایی که بیشتر مردم ترکیه مسلمان هستند ماه رمضان یک رویداد بسیار مهم دینی در استانبول بشمار می رود . به عنوان مقدمه در اسلام، پنج وظیفه اساسی برای یک مسلمان وجود دارد. اولین ایمان است : «خدایی جز الله وجود ندارد ، و محمد پیامبر او است" آنها همچنین پنج بار در روز به نماز می ایستند ، صدقه دادن به فقرا ، زیارت مکه یک بار در زندگی خود، و در نهایت روزه در طول ماه رمضان است ماه رمضان ، ماه نهم تقویم مسلمانان است ، که یک تقویم قمری بر اساس sighting از ماه جدید است. از آنجا که تقویم قمری حدود 11 روز کوتاه تر از تقویم های خورشیدی مورد استفاده در جاهای دیگر است ، "حرکت" تعطیلات اسلامی در هر سال با آغاز ماه مبارک رمضان در تاریخ های متفاوتی از تاریخ میلادی شروع می شود.

نیما بازدید : 5 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

بازار آنتالیا :

بازار آنتالیاAntalya Market این بازار سر پوشیده است وشامل محصولات متنوعی چون صنایع دستی ، انواع جواهر آلات ، خوراک های ترکی ، سوغاتی های ویژه ترکیه مثل حلوا ، باقلوا ، چای سیب ، شیره کاج ، ادویه جات و ... است. همچنین بسیاری از فروشگاه های کفش و البسه از جمله کالاهای چرمی ترکیه در این بازار قرار دارد. در این بازار کفش ها و لباسهای دست دوز با کیفیتی عالی عرضه می شود.

نیما بازدید : 13 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

هتل های مارماریس :

در مارماریس ترکیه تمامی هتل ها در شهر و یا در فاصله نزدیکی از آن قرار گرفته اند و دورترین هتل با مرکز شهر (میدان آتا ترک) کمتر از 8 کیلومتر فاصله دارد.

نیما بازدید : 11 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (0)

شهر باستانی پرگاشهر باستانی یونانی در آنتولی (نام تاریخی بخش باختری ترکیه است ) و پایتخت Pamphylia است . و Perga در استان آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه واقع شده است . در 15 کیلومتری شرق آنتالیا دشت ساحلی است . شامل سه قلعه که قدمت آن برمی گردد به عصر برنز یا عصر مفرغ (دوره از پیشرفت تاریخی بشریست که انسان ها به فلزکاری روی آوردند) . در طول دوره هلنی(Hellenistic - دوره ای که یونانی ها در جهان باستان در اوج قدرت بودند ) Perga یکی از زیباترین و غنی ترین شهرها ر روزگار باستان بود. وجود معبد آرتمیس (Artemis) و خانه ریاضیدان مشهور یونان باستان به نام Apollonius هم در این منطقه پابرجابود. Perga در نزدیکی 20 کیلومتری داخل کشور ، 1000 پیش از میلاد بنا نهاده شد . وجود این سایت در داخل کشور یک اقدام دفاعی از اجتناب گروههای از دزدان دریایی در دریای مدیترانه بود. با این که امروز از این سرزمین باستانی چیز زیادی باقی نمانده است اما همانند تخت جمشید ایران زیبایی های خاص خود را دارد و هنوز باقی مانده ای از برج ها ، دروازه ها ، ستون ها و استادیوم مخروبه آن باشکوه و با عظمت است و گردشگران بسیاری را هر ساله به سمت خود جذب می کند . برای رسیدن به این مکان می توانید از اتوبوس های شهر استفاده کنید .

نیما بازدید : 5 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

هتل پنج ستاره هررینگتن پارک با 334 اتاق در ساحل کنیا آلتی آنتالیا واقع شده و دارای ساحل اختصاصی و استخر سرپوشیده و روباز و سونا جکوزی و ... میباشد.

نیما بازدید : 5 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (0)

ازمیر : کرانه های کهن با چشم اندازهای زیبا ، اسکله های ماهیگیری، روستاهای پر گردشگر طبیعت زیبا و قایقرانی ازجمله ویژگی های ازمیر برای جذب توریست از سراسر دنیاست.

استانبول : استانبول تنها شهری ست که در دو قاره قرار دارد و مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه است.

آنکارا : این شهر پایتخت کشور ترکیه است که از همه طرف با شهرهای مهم ترکیه هم مرز است و همواره پذیرای گردشگران است. آنتالیا ، بدروم، کوش آداسی ، مارماریس و ... از دیگر شهرهای توریستی ترکیه هستند.

نیما بازدید : 6 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)

هتل ریکسوس لارس

5 ستاره

ترکیه آنتالیا لارا این هتل بالاترین استانداردها را همراه با بهترین سرویس ها به شما مهمانان تقدیم میکند . این هتل یکی از بهترین هتلهای 5* است که در سال 2002 میلادی با مساحت 50،000 متر مربع ساخته شده است. سرویس :All Inclusive Ultra( شامل : صبحانه ، نهار ، شام ، سلف سرویس ، صبحانه دیر هنگام ، پذیرایی های طول روز ، و کلیه نوشیدنی ها : چای قهوه ، نسکافه ، نوشابه ، آبمیوه که در تمام ساعات شب و روز از این امکانات رایگان استفاده خواهید کرد .

نیما بازدید : 20 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

هتل لارا دینک آنتالیا

3 ستاره

موقعیت هتل: در 12 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا واقع شده است فاصله تا فرودگاه: 7 کیلومتر تعداد و نوع اتاق: استاندارد, اتاق کانکت امکانات هتل: سالن زیبایی, سونا و جکوزی, ماساژ, استخر روباز, حمام ترکی, آرایشگاه, پزشک, پارکینگ, لاندری, میز بیلیارد, بوفه صبحانه امکانات اتاقها: تلویزیون ال سی دی, ماهواره, تلفن, مینی بار , حمام, سشوار, صندوق امانات, گاو صندوق

نیما بازدید : 8 پنجشنبه 26 دی 1392 نظرات (0)

شهر بلک در فاصله 40 کیلومتری قسمت شرقی آنتالیا قرار دارد و تقریباٌ تمام هتل های لوکس و مدرن آنتالیا در این قسمت قرار دارد . ساحل در این قسمت به صورت ماسه ای می باشد و محل مناسبی برای استفاده از دریا و گرفتن حمام آفتاب می باشد . کلوپ ملی گلف نیز در این منطقه قرار دارد تاريخ بلك به 4 قرن پيش از ميلا مسيح بر ميگردد. در طول دوران بلك تحت سلطه يونان، روم، بيزانس و سلجوقيها قرار داشته است كه تماما اثر خود را در مجسمه سازيها، مساجد، استوديومها و ساختمانهاي شهر بجا گذاشته است.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 440
  • بازدید کلی : 3,156